Thursday, April 28, 2011

Pameran Buku PWTC

Bismillahirrahmanirrahim...

Menghabiskan sehari suntuk dengan berjalan sakan..Nak sediakan bekalan sebelum cuti semester yang sangat panjang bermula! hehe

http://www.cute-smiley.com

Setengah hari suntuk pergi ke Pesta Buku Antarabangsa di PWTC. Tapi, kesuntukan masa coz ada kawan yang nak pergi tempat lain dalam masa yang sama. Huhu terasa berat kaki melangkah keluar dari PWTC. Tak sempat nak pusing semua booth. Booth Iluvislam pun tak sempat nak pergi. Huhu T.T insyaAllah ada rezeki pergi lagi dan AKAN DIPASTIKAN tak ada program lain dalam masa yang sama. :P

Bercakap tentang pesta buku, em, memang ramai orang (biasalah tu..) Kemudian ramai budak sekolah. Dan yang paling menarik perhatian saya, ramai yang pakai tudung labuh dan berpurdah. Seolah dapat merasa ketenangan yang dialaminya kerana mereka memberati aurat mereka. Walaupun wajah itu bukanlah tergolong dalam kategori aurat seorang wanita tetapi mereka mengambil inisiatif untuk memelihara sebaik mungkin apa yang ada pada diri mereka. Pernah juga terbaca, orang yang semasa di dunianya memberati auratnya, di akhirat kelak Allah sendiri yang akan datang bertemu dengannya. Subhanallah. Sungguh besar ganjarannya.

Iye.., saya faham. Kita tak boleh menilai seseorang dari segi luaran berdasarkan pemakaian mereka. Kita sama sekali tidak berhak untuk menilai keimanan dan ketakwaan seseorang itu. Hanya ALLAH yang tahu apa yang ada dalam sudut hati setiap hambaNya. DIAlah yang MAHA MENGETAHUI. Tapi, kita perlu meletakkan usaha serta berusaha untuk menjadi seorang wanita yang solehah. :))

Sangat tertarik dengan buku hasil nukilan Dr. 'Aidh Abdullah Al-Qarni. Rasa macam nak beli semua je. Tapi, kena tengok bajet jugak! hehe. InsyaAllah beli sedikit-sedikit.
Yang penting kena::
  • baca habis
  • fahamkan
  • hayati
  • amalkan
Sekian~

mood:: reading books :)) http://www.cute-smiley.com


No comments:

Post a Comment